Dépôt direct auprès de l’Agence du revenu du Canada (ARC)
Configurer le dépôt direct pour les paiements et les remboursements de l’ARC
Le dépôt direct est un moyen rapide et pratique de recevoir la prestation canadienne d’urgence et vos paiements et remboursements de l’Agence du revenu du Canada (ARC). Il n’y a aucune retenue sur vos fonds et il n’est pas nécessaire de visiter une succursale ou de déposer un chèque au guichet automatique bancaire (GAB).
Les sommes du gouvernement du Canada que vous pouvez recevoir par dépôt direct comprennent :
- prestation canadienne d’urgence*
- remboursement d’impôt sur le revenu
- crédit pour la taxe sur les produits et services/taxe de vente harmonisée (TPS/TVH)
- allocation canadienne pour enfants
- allocation canadienne pour les travailleurs
- prestation Trillium de l’Ontario
*Vous pouvez faire une demande en ligne directement auprès de l’ARC pour la Prestation canadienne d’urgence.
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S’inscrire au dépôt direct de l’ARC est tout simple
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Si vous ne possédez pas encore de compte bancaire en ligne chez nous, inscrivez-vous dès aujourd’hui.
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Pour toute question concernant votre compte de l’ARC ou la prestation canadienne d’urgence, veuillez appeler l’ARC directement au 1 800 959-8281.
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CRA direct deposit FAQs
FAQ de l’ARC
Why should I sign up for direct deposit?
Direct deposit allows you to access your money faster and more conveniently. It is reliable and your payment will always be deposited on time in the bank account that you supply when you enrol.
You only need to register once, and all your future payments and refunds from the CRA will automatically be deposited into your chosen account.
If you are eligible for the Canada Emergency Response Benefit, we encourage you to sign up for direct deposit as soon as possible to receive your benefit payments on time.
Who is eligible to sign up for CRA direct deposit?
- To set up CRA Direct Deposit, you need to have a LBC Digital Chequing or LBC Digital High Interest Savings Account. If you don’t have an account with us, you can sign up here.
- All Canadians who have a valid Social Insurance Number (SIN) and have filed at least one tax return are eligible to sign up easily online.
How do I apply for the Canada Emergency Response Benefit?
Canada Emergency Response Benefit applications are open now. Please refer to the CRA’s Canada Emergency Response Benefit webpage for more details.
How long will it take to process my direct deposit enrolment?
The CRA aims to process direct deposit enrolment or information updates in one to two business days, however given current circumstances you may experience longer than usual processing times.
You can get updates on the status of your payment or enrolment by contacting the CRA directly at 1-800-959-8281.
What if I am already registered for CRA direct deposit with another financial institution?
Your new registration will override any previous direct deposit information on file with CRA. Once you complete your registration, all future CRA payments will be deposited into the account you registered most recently.
How long will it take for my payments to be deposited?
You can expect to receive direct deposit payments within five business days of the scheduled payment date.
How will I know that my enrolment is complete?
If you are fully registered for CRA’s My Account, you can verify your direct deposit and payment information through their online self-service portal.
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